طالبان-۷ ثور-آغاز-بدبختی-و-۸-ثور-روز-آزادی-است

امارت اسلامی طالبان با نشر اعلامیه به مناسبت روزهای «هفت و هشت ثور» گفته است که کودتای کمونیست‌ها در افغانستان سرآغاز بدبختی‌ها و ۱۴ سال مقاومت علیه آنان باعث پیروزی و آزادی کشور شد.

به گزارش افغان نیوز؛ در این اعلامیه که امروز پنج‌شنبه منتشر شده، آمده است: ۴۴ سال قبل به تاریخ ۷ ثور، کمونیست‌ها در افغانستان دست به کودتا زدند که سرآغاز بدبختی‌ها، مصائب و فجایع زیادی در کشور شد.

اعلامیه می‌افزاید که چند تن چهره‌های بیگانه پرور به حمایت اتحاد شوروی وقت و با تحمیل ایدیولوژی کفری؛ دست به هرگونه جنایات در برابر ملت مسلمان و مجاهد افغانستان و مقدسات، باورها و ارزش‌های اسلامی آن‌ها زدند، اما ملت مسلمان و مجاهد ما در برابر کمونیستان و فکر کمونیستی‌ قیام نمودند و این مبارزه جهادی که با قربانی‌های بی‌نظیر همراه بود؛ ۱۴ سال دوام کرد.

مردم مسلمان و مجاهد افغانستان طی این مبارزه دشوار و سخت جهادی، تلفات  سنگینی را متحمل شدند. تقریبا یک و نیم ملیون افغان شهید و ملیون‌ها تن دیگر با مشکلات گوناگون مواجه شدند، اما بالاخره پس از چهارده سال؛ پدیده شوم کمونیزم و اشغالگران شوروی در کشور ما شکست خوردند و ملت مجاهد پرور افغانستان توانست اداره اخیر کمونیستی را از بین برده و کشور خود را کاملا آزاد سازند.

۸ ثور ۱۳۷۱ هجری شمسی روز پیروزی، آزادی و نجات افغان‌هاست که قربانی‌های ملت مجاهد ما نتیجه داد و مردم و کشور ما از اژدهای کمونیسم نجات یافت. 

امارت اسلامی طالبان در حالی که کودتا و دوره سیاه هفت ثور را تقبیح می‌نماید، پیروزی هشت ثور را تجلیل نموده و آن را روز آزادی کشور می‌داند. 

در اعلامیه طالبان آمده است که کشور ما در یک قرن اخیر، برای سومین بار از اشغال آزاد شده و نظام اسلامی در آن قایم شده است. بنابراین، امارت اسلامی جداً سعی می‌نماید تا قربانی‌ها و مبارزه ده‌ها ساله این ملت ضایع نگردد و نظام اسلامی مطابق به آرمان شهدا به گونه کامل نافذ و آرزوهای ملت مجاهد ما برآورده شود. 

در اعلامیه همچنان تصریح شده که حس آزادی خواهی در بین افغان‌ها هنوز هم با تمام نیرو وجود دارد. امیدواریم که کشورهای متجاوز درس‌های زیادی برای آینده آموخته باشند و دیگر راه دشمنی و خصومت با کشور و ملت ما را به پیش نگیرند. 

رهبری طالبان در پایان اعلامیه اشاره کرده که ما اراده تجاوز بر حریم و خاک هیچ کشوری را نداریم و از سایر کشورها نیز امید احترام متقابل و زندگی در سایه امن را داریم.

این درحالی است که با گذشت هشت ماه از حاکمیت طالبان در افغانستان، هنوز هیچ کشوری به شمول حامیان شان، حکومت آنان را به رسمیت نشناخته‌اند. مبارزات مدنی و نظامی در سطح داخلی نیز هنوز از بین نرفته است.

طالبان: ۷ ثور آغاز بدبختی و ۸ ثور روز آزادی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد